Anastasia Foorum

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Mikhail Petrovich Shchetinini artikkel laste õpetamisest

 
Post new topic   Reply to topic    Anastasia Foorum Forum Index -> Kooliaastad
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Algis
Site Admin


Joined: 19 Feb 2007
Posts: 15
Location: Tallinn

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 6:13 pm    Post subject: Mikhail Petrovich Shchetinini artikkel laste õpetamisest Reply with quote

Aadressil http://www.ringingcedarsofrussia.org/articles/On_the_pathway_to_Man.php
asub artikkel, kus Vladimir Megre raamatutest tuntud Mikhail Petrovich Shchetinin räägib laste õpetamisest.

Minule isiklikult tundub selline õpetamise süsteem tunduvalt paremana kui see, mis praegu koolides on. Ma nõustun täiesti Shchetinini ütlusega, et meie koolides enamikus tundides õpilased on täiesti osavõtmatud ja põhimõtteliselt lihtsalt magavad.

P.S. Ma olen siia foorumisse juba postitanud 2 linki inglise keelsetele artiklitele. Palun kirjutage kas see sobib teile või vajaksid need artiklid eesti keelde tõlkimist.
_________________
Algis


Last edited by Algis on Fri Feb 23, 2007 2:40 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingrid
Moderaator


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 20

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 6:58 pm    Post subject: Reply with quote

Aitäh lingi eest Very Happy
Kindlasti on listis inimesi, kes ei oska inglise keelt. Ma võin nädalavahetusel tõlkida seda artiklit.
Kas keegi foorumis trükivigade kontrollimisega ka tegeleb? Neid on päris palju.
Back to top
View user's profile Send private message
Algis
Site Admin


Joined: 19 Feb 2007
Posts: 15
Location: Tallinn

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 8:08 pm    Post subject: Vene keelne lehekülg Reply with quote

Aadressil http://www.sourceoflife.ca/tekos/ asub Shchetinini kooli vene keelne lehekülg. Seal on ka palju pilte.
_________________
Algis
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Algis
Site Admin


Joined: 19 Feb 2007
Posts: 15
Location: Tallinn

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 8:16 pm    Post subject: Trükivead Reply with quote

Ei sellist inimest ei ole, kes trükivigu kontrolliks. Kui sa Ingrid soovid, siis võid selle ameti enda peale võtta.
Kui see oli vihje minu trükivigadele, siis ma püüan edaspidi hoolikam olla.
_________________
Algis
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ingrid
Moderaator


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 20

PostPosted: Fri Feb 23, 2007 8:07 am    Post subject: Reply with quote

See ei olnud vihje Smile

Selles teemas peaks alguses nimel Shchetinini lõpust i ära jääma

enamustes tundid - peaks olema enamikus tundides

Hea oleks, kui inimesed saaksid ise oma postitusi muuta, kas see on võimalik? Peale ära saatmist lugedes võib veel vigu silma jääda.
Back to top
View user's profile Send private message
Algis
Site Admin


Joined: 19 Feb 2007
Posts: 15
Location: Tallinn

PostPosted: Fri Feb 23, 2007 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

Klõpsates nupukesel "Edit" saab igaüks muuta oma postitusi.
Ja seda ma mõtlesin tõsiselt, et kui sa soovid siis võid hakata kirjavigade parandamisega tegelema. Ma võin teha su foorumi moderaatoriks ja anda sulle õigused teemasid ja kõiki postitusi muuta.
_________________
Algis
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Helemeel



Joined: 23 Feb 2007
Posts: 1

PostPosted: Fri Feb 23, 2007 11:52 pm    Post subject: Reply with quote

Filmid Štshetinini kooli kohta

http://www.anastasia.ru/forums/post_304849.html#304849


Tiia
Back to top
View user's profile Send private message
Algis
Site Admin


Joined: 19 Feb 2007
Posts: 15
Location: Tallinn

PostPosted: Mon Feb 26, 2007 6:47 pm    Post subject: Ingridi poolt inglise keelest tõlgitud Šetinini artikkel Reply with quote

Teel Inimeseks

Lapse kui indiviidi terviklikkus – tõepoolest, keskkonna terviklikkus – see on nende kahe alusprintsiibi vastastikune suhe, mis hoiavad üleval kooli ideed nii nagu mina ja mu mõttekaaslastest kolleegid seda mõistame. Kõige esimene õppetund koolis peaks puudutama inimese olemasolu tähendust.

Meie tänapäevases maailmas on kogu õppekava jagatud üksteisest kaugenevateks ja isoleeritud kihtideks. Taju maailm on niivõrd isoleeritud “koridorideks” moondatud, et õpilastel on mõnikord raske uskuda, et nad kõik on ühe terviku osad. Kunst ammutab oma tugevuse just asjaolust, et see sünteesib kildudeks lõhutud nähtuseid, pakub terviklikku hariduse ja laste kasvatamise süsteemi ning sisendab terviklikku maailmavaadet.

Kuid kunst ei saa selle küsimuse kallale täielikult asuda, kui lapsed ei kasva atmosfääris, kus kinnitatakse ehtsaid eluväärtuseid – jagatud töö ja otsingute atmosfääris, kus iga õppetund on loomingulisusest läbi imbunud. Siis on meil millelegi mõelda. Siis on meil alus, mille peal lapsed on võimelised kunsti mõistma ja väärtuslikuks pidama. Sest, kui ei ole võimalust seda kõrget ideaali otseselt ise kogeda, siis ei tajuta seda kõrget ideaali tõeliselt – see jääb ideaaliks vaid sõnades ning hakkab seepärast järele andma.

Oma hariduslikus protsessis töötame me kolme-osalise harmoonia alusel: “Ma näen – ma analüüsin – ma tegutsen.”

Asi ei ole ainult selles, et meil on tohutu rõhuasetus muusikal, visuaalsel kunstil ja tantsul – need peaksid ennast koolis igapäevaselt tunda andma ja see on kogu loo pähkel.

Mitte ükski programm, mitte ükski metoodika ei saa iseenesest garanteerida edu laste kasvatamises üldiselt.

Koos Kizliar`i Laste Muusikakooli (Dagestanis) õpetajatega rõhutame me edu muusikas otsest sõltuvust pigem inimese üldisest arengutasemest, kui ühestki erilisest isoleeritud muusikalisest talendist. Osutub, et oskus ühes valdkonnas avaldub siis, kui oskust on näha paljudes elu valdkondades.

Noored inimesed vallutavad tippe tihti lihtsalt seepärast, et neid ei ole veendud, et need tipud on saavutamatud. Me usume, et oskus ühes tegevusvaldkonnas koosneb oskustest teistes. Talent on terve erinevate annete võrgustik. Mis tähendab, et ühe oskuste komplekti välja kujundamise ülesanne laieneb, kui nad kõik koos liikuma pannakse. Ning selleks, et üles kasvatada spetsialisti, tuleb järelikult esile tuua kogu Inimene – Inimene ühtse tervikuna…

…Aastad on möödunud. Olen jäänud veendumuse juurde, et Inimene suudab kõike! Just sellest ütlemisest tähenduse leidmise kaudu on meie multifunktsionaalne kool, terve koolikompleks, terve kool-Inimene kujundatud. Meie siht ei ole “teadmised-oskusteave-harjumused.” See ei ole lõputu drillimine ja mehaaniline õppimine ega lusikaga informatsiooni sisse söötmine. Pigem on see Inimese kasvatamine harmooniliselt elama, toimima harmoonias ühiskonnaga – Inimese, kes, nähes ja analüüsides nähtuseid end ümbritsevas elus, suudab tunnetada nende omavahelisi seoseid, suudab tajuda maailma tervikuna. Ning ükskõik, kes temast saab – insener, füüsik, keemik, ehitaja, õpetaja jne. – ta mõistab, et läheb terviklikku, täielikku, ühtsesse maailma!

Oleme vormimas Inimese võimet selles terviklikus, ühtses maailmas väga varasest east alates toime tulema. Lapsepõlvest alates tuleb Inimest kasvatada tema juurtest, tema tuumast alustades. Ja Inimese tuum on tema inimlikkus. Ning see seisneb tema elujõu ühel või teisel viisil taasühendamises kaose ja disintegratsiooni vastases võitluses. Kuid Inimese tuuma kujunemine ei ole üksnes eesmärk – see on samal ajal ka vahend selle eesmärgi saavutamiseks.

Lõppude lõpuks, miks on indiviidi harmoonia idee niivõrd ligitõmbav ja produktiivne? Kuna see üksi on võimeline hindama maailma harmooniat kõige väärtuslikuma aardena, võimeline alal hoidma seda terviklikkust, seda sama harmooniat, mis on kujunenud miljonite aastate evolutsiooni jooksul.

Tavalistes koolides märkame, kuidas meie kunagi tähelepanelikud, pärani silmadega õpilased tunduvad meist eemalduvat. Näeme haridust aegamööda kaheotsaliseks valeks muutumas: noored teesklevad õppimist, vanad teesklevad õpetamist. Inimvaimu võimsa energia pigistatavad välja haridustehnoloogia rigiidsus ja paindumatus. See tardub, tekitades vaid vahel harva jõuetuid ja haledaid rahurikkumise pinnavirvendusi üksluiselt pikkades ja igavates tundides. Kuid vaata vaid, kuidas kooli energia tundide vahel üle keeb! Neil pikkadel meeleheite hetkedel meenutab see sureva hiiglase tõmbluseid.

Reeglina on valdaval enamusel õpilastest päevas vaid kaks või kolm tundi, milles nad on aktiivsed, tähelepanelikud, keskendunud ja osalevad õppeprotsessis aktiivsete loojatena. Rohkem, kui kaks kolmandikku koolis veedetud ajast jääb tegevusetusele. See on, justkui aju magaks. Kuid see ei ole lõõgastav uni. See uni on inimese tervisele kahjulik.

Informatsiooni vahetamine kutsub esile energiavahetuse. Unisuse seisund ja loid mõtteprotsesside voog peegeldub psühhofüüsikaliste funktsioonide aeglustumises, pidurdunud energiavahetuse voos. Keha ja närvisüsteem surevad sõna otseses mõttes aeglast surma. “Magaja” olukorda teravdavad veelgi ärevus ja pinge, mis tulenevad püüdest vältida enda heidutamist oma tegevusetusest…

Tulemuseks on, et suurema osa ajast on keha rõhutud seisundis. Võibolla seepärast langebki tervisekõver lapse koolidokumentides klassist klassi liikudes, koos vaimsete jõudude hääbumisega. Traditsiooniline kool ei ole kooskõlas laste loomusega. See ei ole tegelikult nende jaoks. See ei panusta nende talentide õitsema löömisse ega nende spirituaalse, füüsilise ja moraalse tervise kujunemisse. Noatera sarnaselt on see sihitud vaid väga kitsale sihtmärgile: teadmised-oskusteave-harjumused. Tähelepanu kese ei ole lapsel, ei ole indiviidil, ei ole mõõtmatu hulga talentide kujunemisel, millega ta õnnistatud on, tema tervel universaalsel individuaalsusel, vaid lihtsalt instrueerimisprotsessi produkti tootmisel.



Mihhail Petrovich Shetinin
"On the pathway to Man"
Contemporary Pedagogy ( Pedagogika nashikh dnei )
ed. Shalva Amonashvili et al.
Krasnodar : Knizhnoe izdatel'stvo, 1989, pp. 381–401.

Inglise keelde tõlkis John Woodsworth

Esitas Kin's School - Lycee of Tekos, Russia, 1989. Originaalartikkel vene keeles saadaval aadressil www.Tekos.SourceofLife.ca

Ingrid palus edasi öelda, et tõlkekonaruste märkamisel teada anda ja eriti esimese lause ning pealkirja suhtes on tal
kahtlusi, et need ei ole just eriti sobivad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
urgoremanis



Joined: 12 Aug 2007
Posts: 1

PostPosted: Mon Feb 25, 2008 5:52 pm    Post subject: Reply with quote

kas seal on üldse minginegi teistsugune võimalus koolist pääseda
Back to top
View user's profile Send private message
Ingrid
Moderaator


Joined: 22 Feb 2007
Posts: 20

PostPosted: Tue Apr 08, 2008 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Venemaal on ka koduõpe võimalik. Netist võib otsida märksõnaga family education in Russia, venekeelseid materjale ei tea. Home education märksõna käib seal ainult tervislikel põhjustel koduõppe kohta.

Mul on üks inglise keelne artikkel koduõppest Venemaal, mille linki enam ei leia. Kui on soovi, võin teksti siia panna.

Sellised lõigukesed on seal:
The Law of Education from 1992 stated in Article 10 "According to the needs and possibilities of the pupils they can choose different forms of education - normal day studies at school, evening studies at school, by correspondance, family education, self-education, externat/privatist. These educational possibilities were also put into the statements of the Government of Russian Federation on types of institutions of general education in 1994, 1996 and 1997.
.....

FAMILY EDUCATION:
This concept is more or less the same as "home education" or "home schooling" used in English, and means in Russia that if a pupil and the parents do not want for some reasons to attend school, they have the right to follow the school program (læreplan) by their own. They have the possibility to use teachers hired by the family or use self-teaching. The parents have to give information to the director (rektor) of school or school authorities that they take their children out of school. Further the parents can hire a teacher pr. course 2 lessons free of charge. If they want additional lessons they have to pay. In principle it is the local school with its staff which is responsible both towards the family and the authorities, for pupils having family education. If they fail to follow up, it is a chance that the pupils may drop out of the educational system.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Anastasia Foorum Forum Index -> Kooliaastad
All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


© 2007-2008 Informe.com. Get Free Forum Hosting
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
 
Theme ACID v. 2.0.18 par HEDONISM